streda 9. januára 2013

Zuzka Light, Zwow a moje pocity


K workoutom Zuzky mám veľmi blízko a páčia sa mi, ide o HIIT tréningy, ktoré netrvajú hodiny, ale po skončení máte zaručene dobrý pocit. Zuzka momentálne už dlhšiu dobu žije v USA, ale pochádza z Česka. Zuzka založila kedysi veľmi známu stránku medzi fitness priaznivcami - Bodyrock.tv, ktorú preslávili práve krátke ale veľmi intenzívne workoutové videá. Po niekoľkoročnom pôsobení sa Zuzka z Bodyrocku vytratila. Nastal však veľký comeback v podobe ZWOW (Zuzka´s Workout Of the Week). Každý týždeň pribúda na jej youtube kanáli nové video a myslím, že má čím ďalej tým viac priaznivcov. Niektorí sa sťažujú na jej "nedokonalú" angličtinu, ale mne aj vďaka tomu "prízvuku" príde taká viac reálna, nie úplne dokonalá ako ostatný fitness guru. Ale jej postava podľa mňa určite dokonalá je, musela drieť, aby sa dostala tam kde je teraz a tiež aby mala postavu akú má teraz. Kedysi som si myslela, že je to nereálne, že jej workouty určite nezvládnem a tiež som si myslela že mi tak krátke cvičenie určite výsledky neprinesie. Ale ako Zuzka sama tvrdí, za túto dokonalú postavu vďačí práve HIIT workoutom 5-6x týždenne. No neni to úžasná predstava? Ja myslím že je, ale musíte do toho dať svoje maximum. Vždy sa na cvičenie so Zuzkou teším, čaká ma niečo nové, veľa zábavy, prekonávania sa a tiež potu. Najviac milujem ten pocit po workoute, naozaj to za to stojí!

Výhody Zuzkiných workoutov: 
- sú dostupné na youtube úplne zadarmo a neobmedzene
- každý týždeň pribúda nový workout
- neni to nuda, vždy sa musíte hecovať a prekonávať sa, porovnávať pokroky
- workouty niesú časovo náročné (10-20min.)
- môžete si vždy vybrať workout, na aký práve máte náladu
- nepotrebujete k tomu takmer žiadne pomôcky (činky môžete nahradiť napr. fľašou vody, podložku dekou)

Ako som začínala so Zuzkou:
Na niektorých blogoch som sa dočítala, že vám Zuzka príde dosť náročná, priznám sa že ja som si myslela to isté. Určite to neni cvičenie pre úplných začiatočníkov, to by vás skôr od cvičenia mohlo odradiť, ale ak si na to trúfate - skúste to, len to skúste. Ja som Zuzku sledovala už počas jej pôsobenia na stránke bodyrock.tv, ale jej workouty som ešte nemala odvahu cvičiť. Keď prišla so ZWOD1 (ZWOD neskôr premenovali na ZWOW), pustila som sa s odhodlaním do toho. Urobila som 2kolá z 3 a ďalej som nezvládala. Dobre si pamätám tie pocity, už vtedy som vedela, že to raz dám! Nevzdala som to, dávala som do toho maximum a na druhý deň som si to zopakovala. A dala som to, celé! Ten pocit si pamätám ešte lepšie, skrátka úplná eufória, nikdy predtým by ma nenapadlo že sa mi to podarí odcvičiť celé. Naozaj to aspoň skúste, odhodlajte sa :)

Nejaký čas som so Zuzkou cvičila, ale potom som prestala a začala skúšať nové veci - Insanity, Jillian, cvičenie vo fitku a naplno som sa venovala tréningom tenisu. Ale teraz to vyzerá, že som si k nej znova našla cestu a tak trochu "idem s dobou" - keďže veľa z vás teraz Zuzku tiež cvičí. A tie z vás, ktoré sa ešte neodhodlali a chcú to skúsiť tak vám to určite odporúčam :-) Aj keby ste ten workout nedali hneď na prvý krát v najlepšom čase, alebo by ste ho nedokončli celý tak ako ja kedysi, nevzdávajte to. Ide o HIIT, čiže do toho musíte dať svoje maximum, veď aj Zuzka si pri tom poriadne zamaká.

Užitočné stránky:
- Youtube kanál (tu nájdete všetky workouty)
- Oficiálna webstránka
- Oficiálna Facebook stránka

A čo vaše skúsenosti so Zuzkou? Skúšali ste, alebo sa chystáte? :)

3 komentáre:

  1. Zuzka síce pôsobí rozkošne a nevinne, ale ako náhle s ňou začneš cvičiť, nestíhaš sa diviť, kde sa to v nej všetko berie.
    Mala som tu česť odskúšať si nejaký jej workout, ale úprimne, to nie je cvičenie, ktoré by ma vyhecovalo. Náročné rozhodne je, to áno, ale ja skôr uprednostňujem niečo.. ehm, viac spoločenské, alebo ako to nazvať.
    Keď som ešte cvičila doma, vždy to bola Jill, Shaun, Tony.. Jednak preto, že ma vždy dokázali vyhecovať - Jill tým svojim krikom, Shaun a Tony povzbudivými rečami - a jednak preto, že som si odrazu nepripradala tak sama - boli tam predsa i ostatní, ktorí dreli!
    Teraz to nie je iné. Fitko nikdy nie je prázdne a hoci už necvičím s trénerkou, stále sú tam "oči" iných, ktorý ma nútia ukázať, že na to proste mám. Najmä, ak sa 17-násť ročné decko ocitne medzi namakanými chlapmi. :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zuzka je super :) Já mám teď pocit že na to cvičení kašlu, ale dvakrát týdně mám trénink (který boužel není tak náročný jak by měl být) a teď je dost učení.. Ale teď o víkendu si na Zuzku čas udělám a už jsem si vyhlídla co si zacvičím :) Některé ty workouty mi přijdou jednoduší že po docvičení nejsem ani tak zplavená a mám radši ty na kola než ty desetiminutové. Ideální je tak těch 15 minut a víc a ten pocit po docvičení je k nezaplacení :) Je to pro mě zase po Jill změna a těším se až si zase zacvičím. Akorát mám teď nějakou bolest v koleni, ale tak snad se to rozhýbe.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. HIIT cvičení a běhání jsou mi nejblíže.. Za relativně krátkou dobu máš pocit na umření a teprve v tu dobu mám pocit, že jsem něco dělala. Teď jsem měla skoro celý leden volno, tak jsem cvičila i dva ZWOW za sebou, což prý není moc dobré, tak se to snažím regulovat. Ještě mě baví Chelsea (na youtube má intervalová HIIT cvičení pod názvem Vivace).

    OdpovedaťOdstrániť